Platsvarumärkets värden
I varumärkesplattformen lyfter vi fram tre värden som gör Årjäng till en attraktiv plats för boende, inflyttare, besökare och företagare. Det är så här vi vill att Årjäng ska uppfattas - av andra och av oss själva.
Tillsammans kan vi stärka de tre värdena i Årjäng genom vårt sätt att agera och kommunicera.
Gränsöverskridande
- När vi fungerar som mötesplats för Norge och Sverige.
- När människor i Årjäng tänker utanför boxen.
- När någon väljer Årjäng och påbörjar ett nytt skede i livet.
Välkomnande
- När vi erbjuder ett gott värdskap till besökare till Årjäng.
- När vi välkomnar nya inflyttare till Årjäng med öppenhet.
- När vi är nyfikna på vad som händer i vår omvärld.
Företagsamt
- När vi tänker nytt och löser utmaningar på ett kreativt sätt.
- När nya företag startas och kreativa initiativ tas i Årjäng.
- När vi hjälper varandra och drar åt samma håll.
Värdena lyfts också fram som kulturbärare för såväl organisationen Årjängs kommun. De tre värdena behöver inte nämnas ordagrant i all kommunikation men de bör vara vägledande för oss när vi är ute och berättar om Årjäng för någon i omvärlden.