Organisationens varumärke
Varumärket Årjängs kommun
Varumärket Årjängs kommun är ett löfte till omvärlden om vad vi står för. Varumärket ska bidra till en tydlig intern och extern kommunikation som gör det enklare för alla att förstå vilka vi är och vad vi strävar efter.
Varumärket Årjängs kommun består av tre delar:
Organisationens kultur: Vad som kännetecknar oss och vårt sätt att jobba!
- Gränsöverskridande
- Välkomnande
- Företagsamma
Värderingar: Vad vi står för!
- Ansvar
- Respekt
- Kvalitet
Vision: Vad vi vill nå!
Årjäng – Värmlands tillväxtkommun
Tillsammans bildar de tre delarna en trovärdig och attraktiv bild av Årjängs kommun. De påminner oss i organisationen om vad vi står för och de berättar tydligt för omvärlden om en föränderlig organisation med Årjängsbornas bästa för ögonen.
Årjängs kommun vill vara en modern kommun med tillväxt i fokus. Vi verkar för en hållbar utveckling och för att forma ett öppet och välkomnande samhälle med en levande landsbygd. I Årjängs kommun ska det alltid finnas plats för nya människor och nya idéer.
De tre kulturbärarna beskriver vår organisationskultur när den är som bäst. Tillsammans med värdegrunden spelar de en viktig roll för att leda organisationen in i en föränderlig och spännande framtid.
Gränsöverskridande | Välkomnande | Företagsamma |
---|---|---|
Vi för samman människor | Vi välkomnar människor | Vi löser problem på ett kreativt sätt |
Vi tänker utanför boxen | Vi välkomnar nya synsätt och idéer | Vi utmanar det rådande |
Vi söker samarbete över | Vi välkomnar utveckling | Vi hjälper varandra och drar åt samma håll |