Driftsmeddelande

Vattenläcka i Töcksfors

Tack för att du är och har varit sparsam med vattnet i Töcksfors under vår driftstörning. Vi har ännu inte full kapacitet och är tacksamma om abonnenter i Töcksfors fortsätter vara försiktiga med vattenförbrukningen.

Driftsmeddelande

Vattenläcka i Töcksfors

Tack för att du är och har varit sparsam med vattnet i Töcksfors under vår driftstörning. Vi har ännu inte full kapacitet och är tacksamma om abonnenter i Töcksfors fortsätter vara försiktiga med vattenförbrukningen.

Platsens varumärke

Den här delen av varumärkesplattformen handlar om Årjäng som plats. Alltså allt det som finns att uppleva inom Årjängs kommuns gränser. 

Vi är många i och utanför den kommunala organisationen som vill att Årjäng ska utvecklas positivt och att vi ska lyckas attrahera fler invånare, besökare, företagare och investerare. Nu har vi en gemensam grund att stå på. 

Den här plattformen kan du använda när du vill tillvarata Årjängs unika värden i utvecklingsprojekt eller marknadsföringskampanjer där du vill kommunicera platsen till människor.

Kan en plats vara ett varumärke?

Ja, faktiskt. Låt oss göra ett tankeexperiment. Tänk dig att någon i norra Sverige får syn på en platsannons från Årjängs kommun vid frukostbordet. 

Personen kommer på några ögonblick att försöka föreställa sig platsen Årjäng. Finns det saker att göra för hela familjen? Är Årjäng isolerat? Finns det en bra arbetsmarknad? Förhoppningsvis bestämmer sig familjen för en flytt till Årjäng är väl värd att utforska vidare.

Exemplet visar med tydlighet att våra arbetsgivare precis som många andra är beroende av en positiv omvärldsbild av Årjäng. 

I allt större utsträckning börjar länder, regioner och städer undersöka och vårda sitt varumärke. Framför allt genom att verka för att omvärldsbilden av platsen ska stämma med verkligheten genom en tydligare och mer kreativ kommunikation.

Senast uppdaterad:
Sidan publicerad av: gabriella alström