Fyra målgrupper
Platsvarumärket Årjäng har ett brett användningsområde. Det ska användas som grund för kommunikation med fyra distinkta målgrupper.
Årjängsborna - som är stolta över sin plats och som vill kunna berätta om den för andra.
Besökare - som åker till Årjäng för evenemang, sport, kultur- eller naturupplevelser.
Entreprenörer och etablerande företag - som överväger att starta eller flytta ett företag till Årjäng.
Inflyttare - personer som vill flytta till Årjäng för arbete, företagande och fritid.
Den första gruppen, Årjängsborna, är förstås något mer än en målgrupp. Alla som bor och verkar i Årjäng vill ju vara stolta över vår plats och känna en samhörighet.
Här spelar platsvarumärket en viktig roll för att engagera människor som ambassadörer för platsen. Genom ett och samma platsvarumärke för alla fyra målgrupper blir vi tydliga. För varje målgrupp behöver en budskapsplattform ut-
formas där varumärkets kärnvärden kompletteras med konkreta argument och erbjudanden, som kan varieras över tiden.