Tips för dig som ska lämna anbud
Tips för dig som ska lämna anbud
- Läs upphandlingsdokumenten i god tid. Läs eventuella kompletteringar, frågor och svar som kommer under anbudstiden omgående.
- Ställ frågor på allt som känns oklart, det gäller även den utvärderingsmodell som ligger till grund för resultatet.
- Behöver ni förlängd anbudstid? Ansök om detta i god tid. Vi accepterar ofta en begäran om förlängning om skälet är motiverat.
- Påpeka eventuella brister i underlaget som vi uppenbart "missat" eller inte haft kännedom om. Ni kan er bransch bättre än vi. Hjälps vi åt minimerar vi risken att vi exempelvis ställer felaktiga krav.
- Notera sista datum för mottagande av anbud samt andra viktiga datum.
- Lämna anbudet enligt anvisningarna i upphandlingsdokumenten. Använd de bifogade formulären, gör inte egna lösningar.
- Ni har möjlighet att i anbudet åberopa annans kapacitet i form av exempelvis samarbetsavtal eller garanti från moderbolag för att visa att ni kommer förfoga över nödvändiga resurser för kontraktets fullgörande.
- Säkerställ att anbudet kommer in till oss i rätt tid. Ett för sent inkommet anbud får inte antas, utan det förkastas.
- Frågor om hur upphandlingsverktyget fungerar besvaras av TendSigns support, tendsignsupport@mercell.com Tel: 0771440200
- Se en film om hur du lämnar anbud i TendSign: Lämna anbud med Mercell TendSign - YouTube Länk till annan webbplats.
Nedan kan du läsa en manual för upphandlingsverktyget och hur det går till att lämna anbud i systemet. Här finns också bifogat en presentation av kommunens arbete med upphandlingar som presenterades på en företagsfrukost den 31 mars 2022.
Kontakt
-
Lina Johannesson
Upphandlingsstrateg
0573-141 12 lina.johannesson@arjang.seBesöksadress
Storgatan 66, Kommunhuset
Postadress
672 29 Årjäng
Senast uppdaterad:
Sidan publicerad av:
lina johannesson