Inköp & upphandlingar
Årjängs kommun upphandlar årligen varor, tjänster och entreprenader för cirka 200 miljoner kronor.
Kommunens målsättning är att alla inköp skall genomföras så att de;
- Främjar god livsmiljö och hållbar utveckling.
- Skapar bästa hushållning och hållbar utveckling.
- Bidrar till att resurser kan frigöras inom kommunens olika verksamheter.
Ekonomiavdelningens inköpsenhet samordnar kommunens förvaltningsövergripande upphandlingar av varor, tjänster och driftentreprenader.
Inköpssamverkan med kommuner, andra myndigheter och inköpscentraler utnyttjas där affärsmässiga fördelar kan uppnås.
Alla byggentreprenadupphandlingar genomförs av kommunens samhällsbyggnadsavdelning.
Information om pågående upphandlingar
Kommunen annonserar alla sina upphandlingar i TendSign.
Se pågående- och planerade upphandlingar i vänstermenyn.
Kontaktperson
-
Upphandlingsstrateg
Lina Johannesson
Ekonomiavdelningen
Direkt: 0573-141 12
Box 906
672 29 Årjäng