Årjängs Fibernät/Om oss/Nyheter/Problem efter åskoväder
Lyssna

Problem efter åskoväder

Publicerad 2018-07-31 23:15

Vi har i kväll tisdag 31 juli, fått in en rapport om att det är fel hos flera av våra kunder i SellNets fiberförening efter åskovädret i lördags. Vi håller nu på att felsöka vad som orsakar detta. Vi har fått besked från Telia att de inte kan se några fel på switcharna så vi söker vidare.

Vi kan inte se några fel på själva fibernätet. De adresser vi fått felanmälan på som vi hunnit felsöka har det varit åskfel hos kunden.

Om du är en av de drabbade som fortsatt inte har fått igång din anslutning samt inte fått hjälp av din tjänsteleverantör trots att du ringt och anmält vill vi gärna komma i kontakt med. Skicka ett sms till 072-536 79 84 med liten förklaring på vilka åtgärder du vidtagit samt kontaktuppgifter till dig, adress och fastighetsbeteckning.

Själva fiberkabeln är okänslig för åska men all elektronik som hör till kan ta skada så glöm inte att dra ur kontakten till bl.a. medieomvandlaren när åskan går.

Har du haft ett avbrott så kan det också ibland behövas en omstart av medieomvandlaren (inneboxen på väggen).

Skriv ut Dela och tipsa Kommentera sidan

Sidan uppdaterad den 31 juli 2018