Årjängs Fibernät/Om oss/Nyheter/Utskick från Telia
Lyssna

Utskick från Telia

Publicerad 2020-03-30 12:32

I samband med omläggningen av Årjängs Fibernät  så har det gått ut ett flertal brev till kunder som köper tjänster från Telia. Tyvärr har det blivit ett flertal fel i utskicken samt att en del brev kommit i fel ordning. Telia beklagar det som inträffat och vill förtydliga följande: 

Telias kunder som har bredbandstelefoni måste koppla in en telefonadapter för att telefonin ska fortsätta fungera efter nätändringen, undantag är de som fått ett brev om avbrott i tjänsten under dagen för nätbytet. De behöver inte göra något alls med sin telefoni i dagsläget.

Telia har skickat ut tre saker till kunder som ska ha en telefonadapter:

- Ett brev om vad som händer och när samt hur det går till att koppla in telefonadaptern.

- En telefonadapter att hämta ut på närmsta utlämningsställe.

- Ett brev/mejl som lite missvisande står "Tack för din beställning" i det sistnämnda finns den pinkod man behöver för att koppla in telefonadpatern nästan längst ner i brevet/mejlet.

Tidigare har många privatkunder fått ett brev från Telia gällande att Årjängs Nät har beslutat att byta Bredbandsleverantör till Mittnät. I brevet har också en prislista bifogats för företagstjänster som innebär en stor höjning av priserna. 

Brevet är felutskickat och alla privatkunder kommer få ett nytt brev från Telia där detta framgår. Telia beklagar det inträffade. 

Skriv ut Dela och tipsa Kommentera sidan

Sidan uppdaterad den 30 april 2020