Varumärket Årjäng

Årjängstrollet har fått en make over och nya skyltar
Årjängstrollet har fått en make over och nya skyltar

Varumärket Årjängs kommun är ett löfte till omvärlden om vad vi står för. Varumärket ska bidra till en tydlig intern och extern kommunikation som gör det enklare för alla att förstå vilka vi är och vad vi strävar efter.

Årjängs varumärkesplattform tillsammans med en tydlig visuell identitet hjälper oss att förstärka och förtydliga vårt varumärke och skapa en enhetlighet kring hur vi ser ut och känns igen, både internt och externt.

I Årjäng finns det alltid plats för nya idéer och nya människor!

Varumärkesarbetet i Årjäng

"Redan 2018 påbörjades varumärkesarbetet i Årjäng. Tillsammans med kommunens tjänstepersoner och företagare i Årjäng togs ett första utkast till varumärket fram. Nu har vi jobbat vidare med underlaget och kan presentera en ny varumärkesplattform, det är ett viktigt framsteg i arbetet med att öka platsens attraktivitet och synlighet, berättar Gabriella Alström, kommunikationschef i Årjängs kommun"

Varumärkets visuella identitet

Som stöd för kommunikationen av varumärket Årjäng har vi tagit fram en verktygslåda. Här hittar du typsnitt, logotyper, färger, bilder och powerpointpresentationer som du fritt kan ladda ner.

Till verktygslådan


Varumärkesplattform

Här kan du ta del av Årjängs varumärkesplattform. Har du frågor om varumärket Årjäg är du välkommen att ta kontakt med vår kommunikationsenheten.

Kontakt
Gabriella Alström, kommunikationschef
Kommunikationsenheten
Telefon: 0573-141 25
E-post: gabriella.alstrom@arjang.se


Senast uppdaterad:
Sidan publicerad av: gabriella alström