Kundservice

Välkommen att kontakta vår kundtjänst

Välkommen att besöka vår kundtjänst! Med anledning av Covid-19 tar vi endast emot bokade besök på kontoret.

Telefonväxeln är öppen vardagar mellan kl 10:00 - 15:00. Lunchstängt: kl.12:00 - 13:00. Du kan också skicka e-post till oss. Vi besvarar så snart vi kan under kontorstid.

Avvikande öppettider
Dag före helgdag samt torsdag innan midsommarafton stänger kundtjänsten kl 12:00.
Aftnar, helgdagar, klämdagar samt från 23 december - nyårsdagen är kundtjänsten helt stängd.

Kontakt
Årjängs Nät
Växel: +46 (0)72-500 16 22
E-post: info@arjangsnat.se
Besöksadress: Järnvägsgatan 1, 672 30 Årjäng

Fiberföreningar

Nio ekonomiska föreningar i kommunen bygger och förvaltar fibernät för sina medlemmar. Sex av dessa finns representerade i Årjängs Fibernät.

Läs mer

Gräva på din fastighet

Ska du gräva på din fastighet? Glöm inte att beställa kabelutsättning i god tid innan du börjar gräva. Här kan du få hjälp att kolla ledningar inför grävningsarbetet.

Läs mer

Komma igång med din beställning

När du fått din medieomvandlare installerad och fått klartecken från oss att fibern är aktiverad så kan du efter 1-2 dagar börja beställa de tjänster du vill ha från den tjänsteleverantör du valt. Det finns två sätt att beställa en tjänst – aktivera direkt i tjänsteportalen eller beställ av tjänsteleverantören.

Läs mer

Problem att aktivera en tjänst?

För att kunna aktivera en tjänst måste du sitta direkt inkopplad i stadsnätet. Du kan alltså inte sitta på jobbet eller hos grannen för att aktivera en tjänst hemma hos dig. Har du precis fått din anslutning måste den vara helt klar och driftsatt för att du ska kunna aktivera en tjänst. Har du ändå problem med att aktivera en tjänst ska du höra av dig till oss.

Läs mer