Solängen
Solängen

Bo hos oss

Ett hem för hela familjen!

På Årjängs Bostad bryr vi oss om våra hyresgäster – på riktigt! Vare sig vi är lokalvårdare, fastighetsskötare, snickare, målare, ekonom eller vd, vill vi skapa en trygg och trivsam miljö för dig. Du står i centrum och vi lyssnar på dig.

Undersökningar visar att dagens hyresgäster är nöjda med oss och vår service, det är något vi vill fortsätta att leva upp till.

Varmt välkommen till oss!

Service för dig

Alla bostadsområden ligger centralt med närhet till handel och service. Samtidigt är det inte långt till naturupplevelser.

I hyran ingår underhåll av lägenhet samt skötsel och underhåll av bostadsområde, sophämtning, vatten, värme och varmvatten. Kostnader som tillkommer är hushållsel, telefon, hemförsäkring och internetabonnemang.

Här hittar du information som ger dig rätt hjälp

Felanmälan

Har du problem med droppande kran, stopp i avloppet, kallt i lägenehten eller elfel?
Gör en felanmälan så hjälper vi dig snarast.

Felanmälan görs enklast och snabbast direkt via Mina Sidor Länk till annan webbplats..

Felanmälan via mail info@arjangsbostad.se
Felanmälan via telefon 0573-128 44

Öppettider felanmälan på telefon och mail:
Vardagar: 08.00-15.00

Stängt för lunch mellan 12.00-13.00

Vid behov av akut hjälp då felanmälan är stängd ring 070-315 90 80

Låsöppning

Behöver du hjälp med låsöppning så kontaktar du under kontorstid felanmälan. Du behöver då kunna visa en giltigt legitimation som körkort, pass, Svenskt nationellt id-kort, digitalt id eller liknande. Du ska vara kontraktsinnehavare på adressen.

Hjälp med enklare göromål
Vill du ha hjälp med enklare göromål som ligger utanför ordinarie service/felanmälan så hjälper vi förstås gärna till med det. Det kan t ex vara byte av batteri i brandvarnare, lysrörsbyte eller liknande. För sådana tjänster tar vi ut en avgift på 100 kr (50 kr för tillkommande tjänst i samma lägenhet vid samma tillfälle). Avgiften läggs på nästa hyresavi.

Service efter ordinarie arbetstid
(Ordinarie arbetstid är mån-fre 07.00-16.00)

Vid behov av akut övrig hjälp då felanmälan är stängd ring 070-315 90 80

Utryckning sker endast på akuta fall, som inte utan olägenhet kan vänta tills ordinarie arbetstid, och för fel som orsakar skada på egendom, fastighet och/eller person.

Störningsjour och låsöppning efter ordinarie arbetstid
Ring Securitas 0771-50 60 91

Vid låsöppning behöver du då kunna visa en giltigt legitimation som körkort, pass, Svenskt nationellt id-kort, digitalt id eller liknande. Du ska vara kontraktsinnehavare på adressen.

Pågående byggnationer

Vi har alltid många pågående byggprojekt, renoveringar och planerade underhåll. Vissa större och vissa mindre, men alla lika viktiga. Allt för att våra fastigheter ska bli i lite bättre skick hela tiden. Fråga oss gärna om du har funderingar. Kontakta oss.

Bostadsområden

Hos oss finns allt ifrån barn- och familjevänliga områden med egen ingång till traditionellt trapphusboende. Gemensamt för alla bostäder är trivsel och tryggt boende.

Gå vidare för att se våra bostadsområden

Att bo hos oss

På Årjängs Bostäder bryr vi oss om våra hyresgäster – på riktigt!
Vare sig vi är lokalvårdare, fastighetsskötare, snickare, målare, ekonom eller vd vill vi skapa en trygg och trivsam miljö för dig. Du står i centrum och vi lyssnar på dig.

Läs mer om hur vi jobbar

Hyrespolicy

Årjängs Bostads AB vårdar och utvecklar hyresrätten så att den upplevs som en eftertraktad boendeform. Alla skall ha lika rätt och möjlighet att söka bostad hos Årjängs Bostads AB. Vi skall bidra till att skapa trivsamma, trygga områden och nöjda hyresgäster för alla kategorier av samhällets invånare.

Läs mer om vår hyrespolicy