Årjängs Fibernät/Tjänsteutbud
Lyssna

Tjänsteutbud

Årjängs fibernät är ett öppet nät som gynnar valfrihet och konkurrens. Det innebär att alla tjänsteleverantörer konkurrerar på lika villkor.

Våra hem blir alltmer uppkopplade och du kan inte bara arbeta och studera hemifrån. Att kunna spela online och streama filmer samtidigt är idag ett krav liksom att kunna koppla upp våra saker för att fjärrstyra och kontrollera dem. 

Något som kommer att öka i betydelse allt eftersom fler och fler lever allt längre, är möjligheten till välfärdstjänster som hemvård, övervakning och omsorg i hemmet. Det kommer ständigt nya tjänsteleverantörer som specialiserar sig på dessa relativt nya områden.

Tjänsteleverantörer

Utbudet av bredbandstjänster ökar i takt med att det blir möjligt att ansluta fler enheter i hemmet. I Årjängs Fibernät får du stor valfrihet med ett 20-tal tjänsteleverantörer att välja bland.

Du kan hitta alla våra tjänsteleverantörer i vår Tjänsteportal 

Surfa gärna runt på Tjänsteportalen. Det finns ett stort urval att välja på med allt från "smarta hem tjänster" till det vanliga utbudet med TV, Internet och Telefon.

Har du frågor eller funderingar när det gäller tjänster vill vi att du i första hand vänder dig till tjänsteleverantörerna som bäst kan svara på vad som gäller för just din tjänst.

Komma igång med beställningen

När du fått din medieomvandlare installerad och fått klartecken från oss att fibern är aktiverad så kan du efter 1-2 dagar börja beställa de tjänster du vill ha från den tjänsteleverantör du valt. 

Det finns två sätt att beställa en tjänst – aktivera direkt i tjänsteportalen eller beställ av tjänsteleverantören.

Aktivera en tjänst

Genom att aktivera en tjänst beställer du och kommer igång med tjänsten inom fem minuter. Det här fungerar enbart om du sitter direkt inkopplad i din stadsnätsanslutning och du behöver registrera ett konto. Det är enbart internettjänster som går att aktivera, du ser vilka det är genom att en Aktivera-knapp syns på den tjänsten. Andra tjänster än internet kräver viss utrustning från tjänsteleverantören, som t.ex. tv-box, de går därför inte att aktivera och behöver beställas av tjänsteleverantören.

Beställ direkt av tjänsteleverantören

Du kan alltid höra av dig till en tjänsteleverantör om du har frågor om någon tjänst eller om du vill beställa.

Frågor om villkor och priser

Har du funderingar kring en viss tjänst ska du alltid höra av dig till tjänsteleverantören. Det är också leverantörens ansvar att se till att informationen om deras tjänster är rätt och riktig.

Problem att aktivera en tjänst?

För att kunna aktivera en tjänst måste du sitta direkt inkopplad i stadsnätet. Du kan alltså inte sitta på jobbet eller hos grannen för att aktivera en tjänst hemma hos dig. Har du precis fått din anslutning måste den vara helt klar och driftsatt för att du ska kunna aktivera en tjänst. Har du ändå problem med att aktivera en tjänst ska du höra av dig till oss.

 

OBS! Personer som inte har svenskt personnummer kan ha svårt att beställa tjänster direkt via Tjänsteportalen. Vi rekommenderar att man kontaktar tjänsteleverantörerna direkt via telefon eller chatt.

Skriv ut Dela och tipsa Kommentera sidan

Sidan uppdaterad den 5 juni 2020

Tjänster

Tjänstportal