Sök:

Lättläst om skola och barnomsorg

Årjängs kommun ansvarar för att det finns barnomsorg och skola. Det finns förskolor, grundskolor, en gymnasieskola och kommunal vuxenutbildning.

Barnomsorgen i kommunen är väl utbyggd. Den omfattar förskola, fritidshem, familjedaghem och öppen förskola. Det finns också två föräldrakooperativ.

Kommunen har grundskolor på många platser ute i bygderna. De kallas bygdeskolor och omfattar ofta årskurs 0-6 och fritidshem. Högstadium finns i Årjäng och Töcksfors. Det finns också en friskola.

Årjängs gymnasieskola kan erbjuda många intressanta program både teoretiska och praktiska. Särskola finns för alla skolstadier. I Årjäng finns också en folkhögskola - Kyrkeruds folkhögskola. Den har grundläggande program och program med estetisk inriktning.

Du är välkommen att kontakta skolkontoret om du har frågor om skola och barnomsord. Telefonnumret dit är 0573/ 142 05. Du kan också e-posta frågor till bun@arjang.se.

Informationsansvarig:
Katarina Lundin
Kommunsekreterare
Tfn: 0573 - 141 11
Publicerad:
2008-03-07 16:08:58
Skribent:
Katarina Lundin