Årjängs Fibernät/Support & Felanmälan
Lyssna

Support & Felanmälan

Årjängs Nät levererar inga tjänster till dig som slutkund. Vi kan därför inte besvara frågor som berör fel i tjänsterna. Har du problem med din tjänst och vill göra en felanmälan vänder du dig direkt till din tjänsteleverantör.

All felanmälan ska göras till din tjänsteleverantör som du har avtal med. Klicka i länken till höger för din tjänsteleverantör så kommer du rätt. Vid felanmälan ska du vara noga med att ta namn på personen i kundtjänst som tar ditt ärende samt begära ärendenumret. På så sätt är det lättare att följa upp ärendet om det skulle bli några frågor längre fram.

Upplever du att din tjänst inte motsvarar din förväntning på hastighet så är Bredbandskollen ett enkelt sätt för dig att mäta din internethastighet och få hjälp att förbättra den. Här finns många tips på vad du själv kan göra. Klicka här för att komma till Bredbandskollen.

Wi-Fi och din Router

Här får du en del tips från Bredbandskollen på vad du kan tänka på vid inköp och placering av din Router för att få ett trådlöst fibernät.

 

Ladda ned vår broschyr som beskriver hur du kommer igång med dina fibertjänster. Klicka här. Har du problem med att få igång din uppkoppling till bredbandswebben.se kan du kontakta supporten på Telia Öppen Fiber tel: 020-40 24 00.

Komma igång med beställningen

När du fått din medieomvandlare installerad och fått klartecken från oss att fibern är aktiverad så kan du börja beställa de tjänster du vill ha från den tjänsteleverantör du valt. Klicka igång filmen nedan så visas hur du får igång din anslutning och kan beställa.

Fel som fysiskt berör fibernätet

Om du upptäcker eller åstadkommer ett fel som direkt härrör till det fysiska fibernätet, t.ex. en avgrävning, trasigt fiberskåp eller liknande är vi mycket tacksamma om detta rapporteras till oss.

Ring eller skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst. Om vi inte går att nå, t.ex. kvällar och helger och felet är av sådan karaktär att fibersignalen bryts så ska anmälan ske till Tjänsteleverantören och en rapport om vad felet är ska ges.

Våra öppettider för kundtjänst är måndag - fredag, 08:30- 16:00, lunchstängt 12:00-13:00.

Frågor som berör tjänster eller inkoppling av utrustning levererad av tjänsteleverantören anmäls till den tjänsteleverantör du valt.

Fel vid driftsättningen

Vid driftsättningen av medieomvandlaren upptäcker installatören om länken fungerar eller om det är något problem. Vid ett problem blir du som kund informerad om detta av installatören. Dessa ärenden registreras och kommer felsökas så fort som möjligt.

Vid elavbrott

 Har du av någon anledning drabbats av ett elavbrott kan det ibland behövas en omstart av medieomvandlaren (inneboxen på väggen).

Skriv ut Dela och tipsa Kommentera sidan

Sidan uppdaterad den 24 mars 2017

Kontakt


  • Årjängs Nät
    Växel: +46 (0)72-500 16 22
    Nertomtvägen 5
    672 30 Årjäng

    Kontoret och telefonväxeln är öppen vardagar mellan kl 10:00 - 15:30. Lunchstängt: kl. 12:00 - 13:00. Kontoret är inte alltid bemannat. Ring innan för säkerhets skull. Helgdagar håller vi stängt. Skärtorsdagen den 13/4 är kontoret öppet 10:00 - 12:00 och röda dagar under Påskhelgen (14-17/4) är kontoret stängt.

AllTele

Kontakt

Bahnhof

Kontakt

Boxer

Kontakt

Bredband2

Kontakt

Net at Once

Kontakt

T3

Kontakt

Telia

Kontakt

Tyfon

Kontakt

Universal Telecom

Kontakt

Viasat

Kontakt